2 motxilles i 40 caixes de cartró

17.05.2022

-De Sant Sadurní a Ucrania-

Avui us explicarem la història d’un viatge, un viatge a la frontera del conflicte ucraïnès; i la història de 5 persones que van aconseguir fugir d’un horror i avui ja estan instal·lades a Barcelona. Com que aquesta història hi ha milions, però és la nostra.

Barcelona – Montecarlo / 686 Km / 11 de marzo

El viatge es va improvisar en menys de 24 h, i tot va començar realment un divendres 11 de març a un petit garatge del municipi de Canyelles; allí carreguem la furgoneta amb medicines, menjar i roba, tot perfectament classificat.

Teníem un objectiu clar, ens dirigíem cap a Eslovàquia a recollir una parella adulta la filla de la qual els esperava a Barcelona; i buscar 3 persones més que encara cabien al cotxe per així ajudar-los a sortir d’aquella infern i buscar una nova llar segura a Barcelona.

Sortida des de Barcelona- 40 caixes amb medicaments, menjar i roba.

Teníamos un total de 21 h y media en coche además de 2178 km por delante. Salimos el medio día del sábado 12, y después de 7 horas de trayecto decidimos descansar en Montecarlo, el principado de Mónaco, en casa de un buen amigo para reposar y retomar todas las fuerzas necesarias para llegar a la República Eslovaca.

Montecarlo – Bratislava / 1229 Km / 12 de marzo

El matí següent, després de gairebé 16 hores de trajecte vam arribar a Bratislava, Eslovàquia. Allà ens esperava un matrimoni d’edat avançada disposat a viatjar a Barcelona on s’allotjarien amb la filla. Amables i emocionats, ràpidament ens van fer una abraçada.

Segons el diari El País: “Més de 10 milions de persones, una de cada quatre al país, han abandonat casa seva. No tenen una llar on tornar”. Ens vam tornar a col·locar a la “furgo” i vam arrancar ruta sense saber encara a qui més recollir. Trucades i missatges ens van ajudar a localitzar una mare amb dos fills amb el desig d’anar a Barcelona (una amiga seva els esperava), ens havíem d’endinsar a Polònia, ens esperaven a Crakovia. La parella adulta ens esperaria a Bratislava fins a la nostra tornada.

Bratislava – Cracovia  / 455 Km/ 14 de marzo

Vam fer nit a Bratislava amb el principal objectiu de l’endemà anar a Cracòvia, on ens esperava Yulia, amb els seus dos fills de cinc i tres anys, respectivament. Després d’interminables quilòmetres finalment arribem a la ciutat de Polonesa.

Dentro de la “furgo” rumbo Barcelona

L’endemà al matí vam conèixer la jove. Una jove espigada de cabells rossos i ulls clars acompanyada per els seus fills, un a cada mà. Mirades espantades i gairebé paralitzades, somriures amables i ulls tristos ens rebien amb una certa desconfiança. Els nens són nens, i la confiança plena en la seva mare els protegia de tot aquell horror, del desconcert i la tristesa. Van pujar al cotxe i, de mica en mica, vam anar creuant algunes paraules.

Cracovia- Piemonte / 2465 km / 15 de marzo

Ja en el nostre trajecte de tornada, sopem i dormim a l’hotel del celler Ceretto a la regió La Langhe, a Piemonte. Produeixen vi des dels anys 30 i són, a més, els nostres distribuïdors a Itàlia. Juntament amb el xef Enrico Crippa, són els membres fundadors del restaurant Piazza Duomo, l’únic al Piemont amb tres estrelles Michelin.

La família Ceretto ens va acollir i va allotjar, per unes hores els nens van ser el que realment són, nens, i van jugar junts amb els fills dels propietaris del domaine. No necessitaven parlar el mateix idioma, s’entenien sense voler entendre’s.

Piemonte- Barcelona  / 978 km/ 16 de marzo

Dimecres 16 de març arribàvem tots finalment a Barcelona. El grup es va descompondre. El matrimoni gran es va instal·lar amb la seva filla per poder reunir-se A la Yulia l’acompanyàrem fins a la Barceloneta on l’esperava una vella amiga ucraïnesa. Després d’intents per saber més què necessitava, ens va reconèixer: “no estic acostumada a demanar… però necessitaria roba”. Les setmanes següents vàrem estar en contacte amb ella; intentant ajudar amb les vostres necessitats tres maletes carregades de roba, tovalloles, llençols, productes d’higiene; menjar; tràmits.

Ja han passat uns mesos des de la seva arribada, la Yulia i els nens han pogut gaudir dels primers dies primaverals a la ciutat, han passejat per la platja i han visitat el zoo de Barcelona. Tot i això, la incertesa d’una imminent tornada els planteja cada dia nous reptes.

Davant la dificultat de treballar i poder alhora atendre els seus fills – i davant de la imperiosa necessitat de guanyar alguns diners-, Yulia ha començat a cuinar pastissos que ven a particulars, sota encàrrec. Si voleu tastar uns pastissos deliciosos i ajudar alhora, consulteu el vostre compte d’Instagram@cakes_in_Barcelona

Tant el matrimoni adult com la Yulia estan enormement agraïts i contents d’estar fora de perill, no obstant, desitjosos de poder tornar a la seva terra i així reunir-se amb els seus familiars.

Un mini granet de sorra que ens ha donat més a nosaltres mateixos que el que hàgim pogut ajudar.

Pepe Raventós, Manuel Raventós (fill de Pepe), la parella d’edat avançada, Yulia i els seus fills en arribar a Catalunya.

No us oblideu dels pastissos! Boníssims

I, a més, encarregant-los, estareu ajudant aquesta família (mare i dos fills de 5 i 3 anys) que acaben d’arribar aquí com a refugiats ucraïnesos.

Al vostre compte d’Instagram trobareu totes les dades per poder fer-li els encàrrecs.

Més informació a @Cakes in Barcelona

I moltes gràcies a tothom que va ajudar a fer possible aquest viatja, des d’amics íntims fins a Pere Amat benzinera, els responsables del magatzem de Canyelles, Federico Ceretto i la seva família.

#PrayforUkraine

A continuació, us deixem uns links on podreu trobar més informació sobre el tema i alguns contactes per poder fer donacions.

A més de contactes a Barcelona que ajuden refugiats donant-los menjar o ajuts.

AJUDA A UCRANIA

Colabora amb  ACNUR

Colabora amb MÉDICOS SIN FRONTERAS

AJUDES PER REFUGIATS A BARCELONA

Si coneixeu algun refugiat que necessiti ajuda, aquí podeu trobar diverses pàgines.

Menjar per a para persones refugiades:

>> https://bcn-helps.square.site

Activitats gratuites per refugiats:

(ayuda psicológica , búsqueda de empleo, cursos de idiomas)

>> https://t.me/volunteers_bcn

Atenció a persones refugiades:

>> http://www.ccar.cat/es/como-actuamos/atencion-a-personas-refugiadas/

Sol·licitar protecció temporal pel conflicte a Ucrania

>>https://blogextranjeriaprogestion.org/2022/03/16/donde-solicitar-proteccion-temporal-por-conflicto-en-ucrania/

На даний момент ЗАЯВУ НА ОТРИМАННЯ СТАТУСУ ТИМЧАСОВОГО ЗАХИСТУ ви можете подати в чотирьох офіційних центрах, розташованих у Мадриді, Барселонi, Аліканте та Малагзі:

➡️ Madrid: Carretera de Carabanchel a Aravaca 91, 28223, Pozuelo de Alarcón, Madrid

➡️ Barcelona: Avenida Reina Maria Cristina s/n Fira de Barcelona pabellón 7

➡️ Alicante: Ciudad de la Luz Estudios, Avinguda de Jean Claude Combaldieu, s/n, 03008

➡️ Málaga: Palacio de Ferias y Congresos de Málaga. C/Avenida Ortega y Gasset 201, 29006

**Записатися на прийом у ці центри можна за номерoм

910 474 444**

Deixa el teu comentari

La teva direcció de correu mai serà compartida. Els camps marcats amb * son obligatoris.